Återuppstådd!

Jag har egentligen haft den här bloggen ett bra tag, men var inte särskilt aktiv, rättare sagt, aldrig aktiv...
MEN jag bestämde mig för att börja om på nytt, och så får vi se vad det blir av den här bloggen. Kan gå käpprätt åt skogen, förvandlas till ett klotterplank eller så lyckas jag för en gångs skull vara relativt aktiv.


Jag tror nästan att jag somnade med öppna ögon idag, kan man göra det? För i så fall var det nog det jag gjorde. Eller var det kanske tillfällig blindhet av all sömn jag inte har fått? Hursomhelst, obehagligt.
Idag var jag dessutom på moderna muséet och tittade på Lars Tunbjörks utställningar Vinter/Hem där jag föredrog Hem fotografierna, nästintill kliniskt rena, perfekta och intetsägande bilder. Dock påminde mig Vinter fotona om Nobuyashi Arakis utställning Self. Life. Death på kulturhuset. Han är en FANTASTISK fotograf och inspiration och jag beundrar honom verkligen. Se hans utställning på 4001 fotografier, vån 5.

Försökte laga smulpaj också, gick åt helvete. Jag blev inte född till att stå i köket, eller till att tvätta, eller till att hålla i en dammsugare för den delen heller. Helt enkelt, hushålla och såna plågor är inte min grej. Lämnar jag till de importerade städerskorna, som jag förövrigt avskyr...

Ska gå och glo på animemaraton på ZTV 22-02 nu.

image1

www.kulturhuset.stockholm.se
www.modernamuseet.se
www.tokyo-slut.bilddagboken.se

En mystisk första bild på mig, haha here you go!
Jag måste göra en måste-göra lista, det där lät dumt...
Men jag måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback